torsdag 8 januari 2009

Hundträning

Ikväll har det blivit en hel del träning med mina hundar. Jag och Emelie var nere på Ön i söndags och tränade lydnad. Då kom vi på att det finns en stor parkering med lampor som skulle vara en perfekt plats för hundträning nu när det är så mörkt om kvällarna. Så vi pratade med pappa som lovade att kolla upp om det var ok att vi var där en kväll i veckan och använde lyset. Det var det. Yippie!!! Ikväll var första gången och det var ett helt gäng som var sugen på att träna lydnad. Kanon bra att få träna med störning av andra hundar nu när man gått och anmält sig till en tävling om 2 vackor. Ginza sköter sig som vanligt och gör det man ber om, hoppas bara att jag hinner få alla moment att sitta till tävlingen bara. Billy var också duktig ikväll och skällde inte på en enda hund! Nu ska jag ta en dusch (alla har det ju inte lika lyxit med badkar) och sen sätta mig och slöa lite framför tv:n.
Hej då!

1 kommentar:

  1. Hörru du, du! Du ska inte komma och förstöra min image nu som jag har byggt upp här... ; )
    Ju längre de tror på mig desto bättre, hihihi
    Skönt med lite bra träning, vart är tävlingen?
    Jag tog en prom men blev klen och kallsvettig så nu har jag tagit det lugnt, känns lite bättre.

    SvaraRadera